
در اکتبر 2022، رسانه کرهای MediaUs مقالهای را منتشر کرد که توسط یون کوانگ یون، منتقد فرهنگ نوشته شده بود، با عنوان «بازاریابی غیرواقعی هایب، میاواکی ساکورا».در ستون نوشته شده، یون به ویژه تاکید کرد که لسرافیم ساکورا فرصتی برای ارتقاء مناسب توسط هایب، شرکت مادر آن، داده نشده است.ستون نویس ادعا کرد که آژانس به فریب دادن طرفداران ساکورا ادامه داد و او را به عنوان "مرکز" گروه قبل از اولین حضور آنها از طریق ویدیوها و تیزرهای تبلیغاتی معرفی کرد. اما بعداً، این بت زن حتی در کره فعال نبود و تنها یک حضور انفرادی در پخش محلی داشت که از زمان اولین بار او از طریق Naver NOW پخش می شود.

یون توضیح داد:
"من نمی گویم که این یک مشکل است زیرا ساکورا باید مرکز باشد، یا مشکلی نیست که او مرکز نیست. این برای بررسی نگرش شرکتی است که از اعتماد هنرمندان و طرفداران استفاده می کند."نحوه برخورد هایب با ساکورا الگوی خاصی دارد. در طول دوره تبلیغ آلبوم، به نظر می رسد که به ساکورا "وزن" داده شده است (اهمیت بیشتری) که انتظارات طرفداران را افزایش می دهد، اما "حجم" قطعا در فعالیت های اصلی که پنهان شده اند کاهش می یابد."

به عنوان شواهد، یون به این موضوع اشاره کرد که در «ANTIFRAGILE» MV که در 16 اکتبر منتشر شد، ساکورا تنها یک برش جداگانه دارد که جلوی صورتش را نشان می دهد تا یک دقیقه بگذرد و برای یک ثانیه بیرون بیاید. روی صحنه، حتی حرکت و شکلگیری هم در مضیقه است، بنابراین نمیتوان او را به وضوح دید.در نتیجه، طرفداران ساکورا فراتر از کره ناامید شدند.

یون به آنها تصدیق کرد که درست است که چنین فکر کنیم و اضافه کرد:
"از دیدگاه مشاهده و نوشتن محتوای ویدیویی واقعاً با شما صادق باشم، این تصور را داشتم که افرادی که آن موزیک ویدیو و صحنه را ساخته اند می خواستند وجود ساکورا را محو کنند. این طور نیست که آنها به سادگی به ساکورا اهمیت نمی دادند."
در این مقاله، یون همچنین دلیل این را توضیح داد که اگر به اعضا وقت کافی برای صفحه نمایش داده نشود، مشکل بزرگی است.
"ساختار پولساز صنعت کی پاپ عادی نیست. در این صنعت، خریدها بر اساس نیاز مصرف کنندگان انجام نمی شود. پس از تبدیل مصرف کنندگانی که به طرفداران سرازیر شده اند، به طرفداران اصلی تبدیل می شوند، آنها با استفاده از آنها درآمد کسب می کنند. القای خریدهای مجزا از نیازها، همپوشانی خریدهای فراتر از نیازها، و فشرده کردن کیف پولها."
برای آخرین آلبوم لسرافیم، کلوپ های هواداران چینی ساکورا بیش از دو برابر بیشتر از اولین آلبوم گروه "FEARLESS" خریداری کردند و بیش از 70٪ از کل فروش گروه فقط از طرف طرفداران ساکورا بود.

این منتقد فرهنگی سپس گفت:
با این حال، KCON ژاپن، که تقریباً در پایان پیش فروش ظاهر شد، ساکورا بدون هیچ نقشی در کنارش بود، حتی اگر این یک اجرای پخش در کشور خود پس از مدت ها بود.
در خاتمه، کی مدیا از هایب انتقاد کرد و نوشت:
"...در پایان، به نظر می رسد که نگرش هایبی از هواداران و آگاهی ساکورا استفاده می کند، اما راه را برای رشد خود مسدود می کند...در مقابل آژانس عظیمی مانند HYBE، یک عضو گروه دختر و یکی از طرفداران او بسیار کوچک خواهند بود. اما حتی اگر به کل فن LE SSERAFIM نگاه کنید، فندم ساکورا بیشتر از مجموع چهار عضو دیگر است."